Sekretariat – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

IVH > Om instituttet > Sekretariat

IVH Sekretariat i gartnerboligen på Grønnegårdsve

Sekretariatet

Sekretariatet tager sig af de administrative processer og funktioner, som ikke varetages direkte af institutledelsen eller som er lagt ud i sektionerne.

Opgave

Sekretariatets opgave er at understøtte instituttets strategier og forpligtelser samt at bidrage til at skabe overblik over instituttets resurser og den bedst mulige anvendelse af disse.

Dette sker bl.a. i tæt dialog mellem institutledelsen og sekretariatet. Desuden skal sekretariatet understøtte sektionerne og forskningsgrupperne, så de kan fokusere på deres faglige mål, opgaver og ambitioner gennem:

  • gode og klare personaleforhold og et højt informationsniveau om instituttets anliggender
  • en pålidelig og effektiv økonomiforvaltning
  • gennemskuelighed i arbejdsgange, procesforløb og kommunikationsstrømme
  • styring og dokumentation af instituttets samlede kvalitative og kvantitative produktion
  • velfungerende samspil med universitetets overliggende lag og eksterne samarbejdspartnere.

Generelle funktioner

Sekretariatet skal bistå:

  • institutlederen og ledergruppen i at udøve og udvikle deres funktioner
  • personaleansvarlige, projektansøgere og projektansvarlige med proces-knowhow, personaleadministration, økonomioverblik og kommunikation, herunder løn-, personale og økonomiforvaltning
  • instituttets medarbejdere med vejledning og kontakt til fællesadministrationen omkring ansættelsesforhold
  • bistå med levering og kommunikation af ønskede oplysninger og aftalte ydelser til fakultets- og fællesadministration. sikre ensartet sagsbehandling på tværs af sektionerne, samt
  • løbende evaluere og udvikle instituttets administrative processer og værktøjer
  • i dialog med universitetets øvrige administration at skabe sammenhæng mellem forskergruppe, sektion, institut og fakultet.