Kenny Erleben

Kenny Erleben

Professor

Medlem af:

    Primære forskningsområder

    My research is about how to build simulators and use data-driven approaches together with simulation. Hence, my work ranges from inventing new numerical methods for simulation to using simulation to generate data for machine learning or learning physical models from real-world data.

    Undervisnings- og vejledningsområder

    Computer simulation, computer graphics and computer animation.

    Aktuel forskning

    See https://erleben.github.io/ for details

    Udvalgte publikationer

    1. Udgivet

      Interactive simulation of rigid body dynamics in computer graphics

      Bender, J., Erleben, Kenny & Trinkle, J., 2014, I: Computer Graphics Forum. 33, 1, s. 246-270 25 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    2. Udgivet

      Methodology for Assessing Mesh-Based Contact Point Methods

      Erleben, Kenny, jul. 2018, I: A C M Transactions on Graphics. 37, 3, 30 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    3. Udgivet

      Velocity-based shock propagation for multibody dynamics animation

      Erleben, Kenny, 2007, I: ACM Transactions on Graphics. 26, 2, 20 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    4. Udgivet

      Multiphase flow of immiscible fluids on unstructured moving meshes

      Misztal, M. K., Erleben, Kenny, Bargteil, A., Fursund, J., Christensen, B. B., Bærentzen, J. A. & Bridson, R., 2014, I: I E E E Transactions on Visualization and Computer Graphics. 20, 1, s. 4-16 13 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    5. Udgivet

      Rigid body contact problems using proximal operators

      Erleben, Kenny, 2017, Proceedings of the ACM SIGGRAPH / Eurographics Symposium on Computer Animation. Association for Computing Machinery, 12 s. 13

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskningfagfællebedømt

    6. Udgivet

      Numerical methods for linear complementarity problems in physics-based animation

      Abel, S. M. N. & Erleben, Kenny, 2015, Morgan & Claypool Publishers. 159 s. (Synthesis Lectures on Computer Graphics and Animation; Nr. 1, Bind 7).

      Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notesUndervisning

    7. Udgivet

      Inverse kinematics problems with exact Hessian matrices

      Erleben, Kenny & Andrews, S., 2017, Proceedings of the Tenth International Conference on Motion in Games. Association for Computing Machinery, 6 s. 14

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskningfagfællebedømt

    8. Udgivet

      Physics-based Animation

      Erleben, Kenny, Sporring, Jon, Henriksen, Knud & Dohlmann, H., 2005, Hingham, Mass.: Charles River Media. 817 s.

      Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningfagfællebedømt

    ID: 6466