IVH > Om instituttet > Sekretariat
Sekretariatet
Sekretariatet tager sig af de administrative processer og funktioner, som ikke varetages direkte af institutledelsen eller som er lagt ud i sektionerne.
Opgave
Sekretariatets opgave er at understøtte instituttets strategier og forpligtelser samt at bidrage til at skabe overblik over instituttets resurser og den bedst mulige anvendelse af disse.
Dette sker bl.a. i tæt dialog mellem institutledelsen og sekretariatet. Desuden skal sekretariatet understøtte sektionerne og forskningsgrupperne, så de kan fokusere på deres faglige mål, opgaver og ambitioner gennem:
- gode og klare personaleforhold og et højt informationsniveau om instituttets anliggender
- en pålidelig og effektiv økonomiforvaltning
- gennemskuelighed i arbejdsgange, procesforløb og kommunikationsstrømme
- styring og dokumentation af instituttets samlede kvalitative og kvantitative produktion
- velfungerende samspil med universitetets overliggende lag og eksterne samarbejdspartnere.
Generelle funktioner
Sekretariatet skal bistå:
- institutlederen og ledergruppen i at udøve og udvikle deres funktioner
- personaleansvarlige, projektansøgere og projektansvarlige med proces-knowhow, personaleadministration, økonomioverblik og kommunikation, herunder løn-, personale og økonomiforvaltning
- instituttets medarbejdere med vejledning og kontakt til fællesadministrationen omkring ansættelsesforhold
- bistå med levering og kommunikation af ønskede oplysninger og aftalte ydelser til fakultets- og fællesadministration. sikre ensartet sagsbehandling på tværs af sektionerne, samt
- løbende evaluere og udvikle instituttets administrative processer og værktøjer
- i dialog med universitetets øvrige administration at skabe sammenhæng mellem forskergruppe, sektion, institut og fakultet.