7. oktober 2020

Nye medlemmer af Det Unge Akademi

Det Unge Akademi har optaget 8 nye medlemmer, som alle er fremragende, unge forskere inden for hver deres fagområde.

De 8 nye medlemmer bringer nye ideer og perspektiver med ind i et dynamisk Akademi i rivende udvikling. Med de nye optagede har Det Unge Akademi nu medlemmer fra yderligere to universiteter – CBS og Aalborg Universitet – og får udvidet den faglige repræsentation med medlemmer inden for blandt andet medicin og forhistorisk arkæologi.

De nye medlemmer er:

Christoph Houman Ellersgaard
Department of Organization, Copenhagen Business School

Louise Kruse Jensen
Institut for Veterinær- og Husdyrvidenskab, Københavns Universitet

Mathias Wullum Nielsen
Institut for Sociologi, Københavns Universitet

Nicolai Jacob Wewer Albrechtsen
NNF Center for Protein Research, Københavns Universitet og Klinisk Biokemisk Afdeling, Rigshospitalet

Niels Christian Hansen
Aarhus Institute of Advanced Studies og Center for Music in the Brain, Aarhus Universitet

Rune Busk Damgaard