Towards applied integrationism: integrating autism in teaching and coaching sessions
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Forsøg med Aspergerklasser fortsættes i Danmark. Artiklen giver bud på hvorfor Aspegere og lærere i konventionelle sammenhænge oplever kommunikationsproblemer i et integrationelt perspektiv og skitserer rammerne for en dybere behandling af emnet med inddragelser af perspektiver som Asperger-selvbiografier, indledende feltarbejde og analyseredskaber, diskursanalyse og operationalisering af det integrationelle begreb "contextualization".
Originalsprog | Engelsk |
---|---|
Tidsskrift | Language Sciences |
Vol/bind | 33 |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 593-602 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 0388-0001 |
DOI | |
Status | Udgivet - 6 maj 2011 |
- Det Humanistiske Fakultet - integrationisme, integreret sprogforskning, autisme, Aspergers Syndrome, selvreflektion, sprogpsykologi, uddannelsesforskning, diskursanalyse, kognitive studier, forsøgsklasser, mentorordning, temple grandin, daniel tammet, petra björne, simon baron-cohen, uta frith, hans asperger, psykiatri, ronald d. laing, roy harris, festskrift, integrational linguistics, integrationism, diagnose, gymnasium, gymnasieforskning, specialundervisning, metodologi
Forskningsområder
ID: 33530977