Blended learning for korte og specialiserede undervisningsforløb
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Documents
- Blended learning for korte og specialiserede undervisningsforløb
Final published version, 359 KB, PDF document
Artiklen beskriver etableringen og justeringen efter den første gennemførelse af et tre-ugers-kursus på DTU i simuleringsmodeller for sygdomsspredning. Deltagerne skal både lære de nødvendige programmeringsfærdigheder til at kunne skrive si-muleringskoden, og de skal lære teori og praksis omkring simulering. Vi fokuserer her på tre udfordringer omkring dette kursus. Kurset er delt op i en off-campus-uge, hvor de studerende skal lære at programmere, og dernæst to on-campus-uger, hvor de skal lære at simulere og bruger deres programmeringsfærdigheder på en selvvalgt projektopgave. Med få justeringer blev off-campus-delen optime-ret, så den understøtter on-campus-delen. De studerende fik mere fleksibilitet i ar-bejdstiden den første uge, og de fagligt svage studerende kunne bruge mere tid, mens kursets forløb blev varieret. Her beskrives styrker og svagheder ved gennem-førelsen af kurset som blended learning. Generelt viste blended learning sig at væ-re en udmærket metode til at give studerende og undervisere mere fleksibilitet.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift |
Volume | 13 |
Issue number | 25 |
Pages (from-to) | 107-119 |
ISSN | 1901-5089 |
Publication status | Published - 2018 |
Links
- https://tidsskrift.dk/dut/article/view/104486/158917
Final published version
Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk
No data available
ID: 203282776