Blended learning for korte og specialiserede undervisningsforløb

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Blended learning for korte og specialiserede undervisningsforløb. / Kirkeby, Carsten Thure; Hansen, Claus.

I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 13, Nr. 25, 2018, s. 107-119.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Kirkeby, CT & Hansen, C 2018, 'Blended learning for korte og specialiserede undervisningsforløb', Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, bind 13, nr. 25, s. 107-119. <https://tidsskrift.dk/dut/article/view/104486/158917>

APA

Kirkeby, C. T., & Hansen, C. (2018). Blended learning for korte og specialiserede undervisningsforløb. Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, 13(25), 107-119. https://tidsskrift.dk/dut/article/view/104486/158917

Vancouver

Kirkeby CT, Hansen C. Blended learning for korte og specialiserede undervisningsforløb. Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 2018;13(25):107-119.

Author

Kirkeby, Carsten Thure ; Hansen, Claus. / Blended learning for korte og specialiserede undervisningsforløb. I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 2018 ; Bind 13, Nr. 25. s. 107-119.

Bibtex

@article{3a792dfcf79847e8828a3d4a810064dc,
title = "Blended learning for korte og specialiserede undervisningsforl{\o}b",
abstract = "Artiklen beskriver etableringen og justeringen efter den f{\o}rste gennemf{\o}relse af et tre-ugers-kursus p{\aa} DTU i simuleringsmodeller for sygdomsspredning. Deltagerne skal b{\aa}de l{\ae}re de n{\o}dvendige programmeringsf{\ae}rdigheder til at kunne skrive si-muleringskoden, og de skal l{\ae}re teori og praksis omkring simulering. Vi fokuserer her p{\aa} tre udfordringer omkring dette kursus. Kurset er delt op i en off-campus-uge, hvor de studerende skal l{\ae}re at programmere, og dern{\ae}st to on-campus-uger, hvor de skal l{\ae}re at simulere og bruger deres programmeringsf{\ae}rdigheder p{\aa} en selvvalgt projektopgave. Med f{\aa} justeringer blev off-campus-delen optime-ret, s{\aa} den underst{\o}tter on-campus-delen. De studerende fik mere fleksibilitet i ar-bejdstiden den f{\o}rste uge, og de fagligt svage studerende kunne bruge mere tid, mens kursets forl{\o}b blev varieret. Her beskrives styrker og svagheder ved gennem-f{\o}relsen af kurset som blended learning. Generelt viste blended learning sig at v{\ae}-re en udm{\ae}rket metode til at give studerende og undervisere mere fleksibilitet.",
author = "Kirkeby, {Carsten Thure} and Claus Hansen",
year = "2018",
language = "Dansk",
volume = "13",
pages = "107--119",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "25",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Blended learning for korte og specialiserede undervisningsforløb

AU - Kirkeby, Carsten Thure

AU - Hansen, Claus

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Artiklen beskriver etableringen og justeringen efter den første gennemførelse af et tre-ugers-kursus på DTU i simuleringsmodeller for sygdomsspredning. Deltagerne skal både lære de nødvendige programmeringsfærdigheder til at kunne skrive si-muleringskoden, og de skal lære teori og praksis omkring simulering. Vi fokuserer her på tre udfordringer omkring dette kursus. Kurset er delt op i en off-campus-uge, hvor de studerende skal lære at programmere, og dernæst to on-campus-uger, hvor de skal lære at simulere og bruger deres programmeringsfærdigheder på en selvvalgt projektopgave. Med få justeringer blev off-campus-delen optime-ret, så den understøtter on-campus-delen. De studerende fik mere fleksibilitet i ar-bejdstiden den første uge, og de fagligt svage studerende kunne bruge mere tid, mens kursets forløb blev varieret. Her beskrives styrker og svagheder ved gennem-førelsen af kurset som blended learning. Generelt viste blended learning sig at væ-re en udmærket metode til at give studerende og undervisere mere fleksibilitet.

AB - Artiklen beskriver etableringen og justeringen efter den første gennemførelse af et tre-ugers-kursus på DTU i simuleringsmodeller for sygdomsspredning. Deltagerne skal både lære de nødvendige programmeringsfærdigheder til at kunne skrive si-muleringskoden, og de skal lære teori og praksis omkring simulering. Vi fokuserer her på tre udfordringer omkring dette kursus. Kurset er delt op i en off-campus-uge, hvor de studerende skal lære at programmere, og dernæst to on-campus-uger, hvor de skal lære at simulere og bruger deres programmeringsfærdigheder på en selvvalgt projektopgave. Med få justeringer blev off-campus-delen optime-ret, så den understøtter on-campus-delen. De studerende fik mere fleksibilitet i ar-bejdstiden den første uge, og de fagligt svage studerende kunne bruge mere tid, mens kursets forløb blev varieret. Her beskrives styrker og svagheder ved gennem-førelsen af kurset som blended learning. Generelt viste blended learning sig at væ-re en udmærket metode til at give studerende og undervisere mere fleksibilitet.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 13

SP - 107

EP - 119

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 25

ER -

ID: 203282776